Wednesday, June 11, 2008

Pratat med Don Norman via videosamtal

Japp. Precis som rubriken säger har jag pratat med interaktionsdesigngurun Don Norman ikväll via videosamtal på mobilen. Min gode vän Philip ringde upp och satte mig på pottkanten genom att sätta mig öga mot öga med en av de bästa inom min bransch och be mig ställa en smart fråga.

Vad frågade jag då? Jo (något förenklat):
Jag: How come there are no good tools for making prototypes in interaction design?
Don: Well Sam, there is such a tool.
Jag: There is? What is it called? (jag syftar på ett namn på någon mjukvara)
Don: Its called a storyboard.

Han drev med mig ganska bra med andra ord, vilket var roligt och har samtidigt en poäng: Papper och penna löser det mesta. Bara att skissa och göra scenarion. Samtidigt saknar jag just ett sådant digitalt verktyg för att kunna göra snabba digitala prototyper också (samt snabba på revideringen av en pappersprototyp).

Bäst av allt: Isen är bruten så nu har jag en anledning att snacka med Don imorgon på konferensen!

No comments: